Εορτολόγιο:
Αντώνιος, Αντώνης, Αντώνας, Τόνης, Τόνυ, Αντωνάκος, Νάκος, Αντωνάκης, Αντωνία, Αντωνούλα, Τόνια

Το 76% των επιχειρήσεων είδαν πτώση στους τζίρους την εορταστική περίοδο

• Πτώση έως 10% στις πωλήσεις των καταστημάτων στο Ρέθυμνο
• Απώλειες για τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την Κρήτη

«Λαβωμένες» από την εορταστική περίοδο βγαίνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, αφού τρεις στις τέσσερις, ποσοστό που φτάνει το 76% είδαν πτώση στους τζίρους τους στη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, όπως αποκαλύπτει έρευνα του ΙΝΕΜΥ της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τις συγκριτικές εκτιμήσεις Εμπορικών συλλόγων για την πορεία των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα σε 83 περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και ο Εμπορικός Σύλλογος Ρεθύμνου, στη διάρκεια των εορτών για το 2015 και το 2016, η πτώση στο Ρέθυμνο ανέρχεται σε ποσοστό έως 10%. Παράλληλα, πτώση στους τζίρους των καταστημάτων εμφανίζεται σε όλους τους νομούς της Κρήτης.

ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΗ ΜΕ ΠΤΩΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Η εμπορική κίνηση σε όλη τη χώρα παρέμεινε καθηλωμένη, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια χρονιά, τις πτωτικές τάσεις των τελευταίων ετών κάτι που -σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας- αποδίδεται κυρίως στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα της δεύτερης αξιολόγησης, τη διαρκή μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών καθώς και τους συνεχώς αυξανόμενους φόρους, που δεν δίνουν περιθώρια αισιοδοξίας δημιουργώντας αρνητικό κλίμα στην αγορά.

Στα παραπάνω, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, προστίθεται τόσο η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου - και στην ουσία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος - όσο και οι επικείμενες χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκίνησαν αμέσως μετά τις γιορτές.

O Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ελπίζουμε πως οι 50 ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων με συνολικό τζίρο 5,4 δισ. ευρώ, που έχουν ήδη ξεκινήσει, θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος του χαμένου τζίρου από τα 4 δισ. ευρώ, των 15 ημερών της εορταστικής περιόδου, που δυστυχώς δε δικαίωσε, για άλλη μια χρονιά, τις αρχικές προσδοκίες του εμπορικού κόσμου».

ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα του ΙΝΕΜΥ, το 76% των επιχειρήσεων παρουσίασε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου έναντι του 2015, μία στις πέντε, δηλαδή το 17% κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών, ενώ μόλις το 7% σημείωσε μεγαλύτερο κύκλο εργασιών.

Στον κλάδο της ένδυσης - υπόδησης, το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις, ανήλθε στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης εμφανίστηκε στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%).

Επιπλέον, το 28% δήλωσε ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40% και το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40%, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά, τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων, φαίνεται πως απώλεσαν πάνω από το 30% του τζίρου τους, μέσα σε έναν χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.

ΠΙΟ ΑΥΞΗΜΕΝΗ Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΙΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Σε ποσοστό 62% οι έμποροι εκτιμούν πως η καλύτερη περίοδος των εορτών σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση ήταν οι μέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα, η παραμονή και η προπαραμονή των Χριστουγέννων αναφέρονται από το 42%, ως οι ημέρες με την καλύτερη επίδοση, ωστόσο το 40% δήλωσε ότι όλες οι ημέρες κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα.

Παράλληλα, για την ημέρα που οι έμποροι δήλωσαν ότι η επιχείρησή τους παρουσίασε την καλύτερη εικόνα από άποψη αγοραστικής κίνησης, τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν: τον αριθμό των ατόμων που προέβησαν σε αγορές στο κατάστημά τους καθώς και τον μέσο όρο σε ευρώ των αποδείξεων που έκοψαν -μέση αξία απόδειξης. Στο σύνολο του δείγματος ο μέσος αριθμός πελατών ανέρχεται στα 52 άτομα, με μέση απόδειξη 29€. Εντός των κλάδων του λιανικού εμπορίου παρατηρείται πως ο κλάδος των τροφίμων εμφανίζει τον μεγαλύτερο μέσο αριθμό πελατών με 89 άτομα την ημέρα. Η κατηγορία «άλλο λιανικό εμπόριο» εμφανίζει τη μεγαλύτερη μέση απόδειξη και αυτό γιατί εντός της συγκεκριμένης κατηγορίας υπάρχουν καταστήματα λιανικού εμπορίου κοσμημάτων/ρολογιών που το επίπεδο τιμών των προϊόντων τους είναι σαφώς υψηλότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο.

Ανησυχητικό για τον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης είναι το γεγονός ότι η μέση απόδειξη εκτιμήθηκε στα 28€, σαφώς μικρότερη σε σύγκριση με το 2014 που είχε υπολογιστεί στα 53€, γεγονός που καταδεικνύει το πρόβλημα ρευστότητας που υπάρχει στην ελληνική αγορά.
Επιπλέον, να σημειωθεί ότι το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι πελάτες κατά τη διάρκεια των εορτών χρησιμοποίησαν κυρίως μετρητά για τις αγορές τους και το 24% χρησιμοποίησε κάρτες, ενώ το 32% δήλωσε ότι οι πελάτες χρησιμοποίησαν και τα δύο μέσα συναλλαγής ισομερώς.

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Μία στις τρεις επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου, πραγματοποίησε προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 50% των επιχειρήσεων ένδυσης/υπόδησης και το 41% των επιχειρήσεων οικιακού εξοπλισμού επέλεξαν να κάνουν προσφορές. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου τροφίμων και επιμορφωτικών ειδών εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά, της τάξης του 10% και 18%.

Μία στις τρεις επιχειρήσεις προέβη σε προσφορές, είτε σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, είτε σε όλα τα εμπορεύματα, ενώ μία στις πέντε είχε προσφορές σε εμπορεύματα stock. Μεταξύ 21% και 40%, είναι το ύψος των προσφορών που επέλεξε το 50% των επιχειρήσεων, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις κατεξοχήν εκπτωτικές περιόδους.

Γ. ΠΟΛΙΟΥΔΑΚΗΣ: ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΑΝ ΤΙΣ ΠΤΩΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Μείωση σε ποσοστό έως 10% εμφάνισαν στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου τα εμπορικά καταστήματα του Ρεθύμνου επιβεβαιώνοντας τις δυσοίωνες εκτιμήσεις, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου κ. Γιώργος Πολιουδάκης μιλώντας στην Κρητική Επιθεώρηση επεσήμανε: «Οι αριθμοί, δυστυχώς επιβεβαίωσαν όλα όσα επισημάναμε από την πρώτη στιγμή για την αγορά στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Αν δεν υπήρχε ο τουρισμός που λίγο δίνει ώθηση στα τοπικά καταστήματα η κατάσταση θα ήταν πολύ χειρότερη. Η ώθηση αυτή όμως την καλοκαιρινή περίοδο δεν μπορεί να συντηρήσει τα καταστήματα σε όλη τη διάρκεια του έτους. Οι αγορές την εορταστική περίοδο ήταν από περιορισμένες έως ελάχιστες. Τα τρόφιμα ήταν πρώτα στις προτιμήσεις, ακολούθησαν τα είδη για τα παιδιά και τέλος ήρθαν τα είδη ένδυσης και υπόδησης. Η εικόνα είναι αντίστοιχη σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα».
Σε ό,τι αφορά την περίοδο των εκπτώσεων πάντως ο κ. Πολιουδάκης επεσήμανε για μια ακόμη φορά πως η τοπική αγορά δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες. «Τώρα διανύουμε την περίοδο των εκπτώσεων, χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες αφού οι περισσότεροι δαπάνησαν τα χρήματα που είχαν για αγορές την περίοδο των εορτών. Τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι ήδη πολύ υψηλά στο Ρέθυμνο» ανέφερε ο ίδιος.

ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΣΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΛΑΣΙΘΙ

Σύμφωνα, με τα αναλυτικά στοιχεία των Εμπορικών Συλλόγων της Κρήτης, η μείωση στις πωλήσεις εμφανίζεται σε όλους τους νομούς του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, μείωση σε ποσοστό έως 10% παρατηρούνται στη Σητεία, την Ιεράπετρα και το Ρέθυμνο, ενώ μείωση που κυμαίνεται από 11% έως 20% παρουσιάζουν οι νομοί Ηρακλείου και Χανίων. Τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης των πωλήσεων εμφανίζονται στον Άγιο Νικόλαο σε ποσοστό από 21% έως και 30%.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ

comments powered by Disqus
> <
HOTSoft.gr
Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων & e-shop. Ανάπτυξη εφαρμογών iOS & Android.
Scrap-crafts.gr
Υλικά Χειροτεχνίας, Κατασκευών, Υλικά Γάμου / Βάπτισης, Υλικά Διακόσμησης, Υλικά Κοσμημάτων, Υλικά Συσκευασίας.
Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου.
Σχολικά νέα, εργασίες & projects μαθητών, προκηρύξεις.
Dromolatis.gr Trekking trips for everyone
 Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.
Προώθηση ιστοσελίδων & eshop
Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, τουριστικών επιχειρήσεων & eshop.
ηλιος μπαχαρικα sunspices.gr 
ήλιος μπαχαρικά συνταγές αλάτι πιπέρι μείγματα carino αρωματικά φυτά είδη ζαχαροπλαστικής τροφές πουλιών αφεψήματα
Τεχνική Μηχανολογική  Ρέθυμνο
Συντήρηση κτηρίων Κρήτη, εγκατάσταση κλιματιστικών Ρέθυμνο, συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο, επισκευή κλιματιστικών Ρέθυμνο, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις Κρήτη, θέρμανση Κρήτη, λέβητες Κρήτη, καυστήρες Κρήτη, συντήρηση λέβητα, μηχανολογικές μελέτες Κρήτη.
< Ιανουάριος 2017 >
Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σάβ Κυρ
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Δείτε όλη την ατζέντα
Δείτε όλα τα Video


HOTSoft.gr
Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων & e-shop. Ανάπτυξη εφαρμογών iOS & Android.
Scrap-crafts.gr
Υλικά Χειροτεχνίας, Κατασκευών, Υλικά Γάμου / Βάπτισης, Υλικά Διακόσμησης, Υλικά Κοσμημάτων, Υλικά Συσκευασίας.
Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου.
Σχολικά νέα, εργασίες & projects μαθητών, προκηρύξεις.
Dromolatis.gr Trekking trips for everyone
 Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.
Προώθηση ιστοσελίδων & eshop
Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, τουριστικών επιχειρήσεων & eshop.
ηλιος μπαχαρικα sunspices.gr 
ήλιος μπαχαρικά συνταγές αλάτι πιπέρι μείγματα carino αρωματικά φυτά είδη ζαχαροπλαστικής τροφές πουλιών αφεψήματα
Τεχνική Μηχανολογική  Ρέθυμνο
Συντήρηση κτηρίων Κρήτη, εγκατάσταση κλιματιστικών Ρέθυμνο, συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο, επισκευή κλιματιστικών Ρέθυμνο, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις Κρήτη, θέρμανση Κρήτη, λέβητες Κρήτη, καυστήρες Κρήτη, συντήρηση λέβητα, μηχανολογικές μελέτες Κρήτη.
Διαφήμιση & Επικοινωνία
Εμπορικό & διαφημιστικό τμήμα
email: sales@goodnet.gr

Τεχνικό τμήμα
email: info@goodnet.gr

Ενημερωτικό τμήμα &
τμήμα παραγωγής περιεχομένου:
email: news@goodnet.gr
IOS APPLICATION